Prachotěsná nástavba je určena pro přepravu zejména průmyslového zboží a výrobků, uložených v přepravních bednách, na paletách, nebo jiných uzavřených obalech, které je nutné chránit před povětrnostními vlivy a vnikání prachu.


Snímatelná uzavřená skříň je upevněná k podvozku vozidla šrouby prostřednictvím upevňovacích bodů v souladu s pokyny výrobce podvozku.
Strop a stěny jsou sestaveny ze speciálních profilů a plechů ze slitiny hliníku. Vzájemné spojení stěn a také stropu je realizováno šrouby, dotykové plochy jsou zatmeleny. Spojení stěn a rámu nástavby je provedeno rovněž šrouby.
Nosný podlahový rošt je svařen z tenkostěnných ocelových profilů nebo je sešroubován ze speciálních profilů ze slitiny hliníku. Nášlapná plocha podlahy je tvořena standardně vodovzdornou překližkou s protiskluzovým povrchem, dle požadavku lze zhotovit nášlapnou plochu podlahy s litou pryskyřicí s hladkým povrchem případně protiskluzovou úpravou, nerez plechem, hliníkovým plechem hladkým nebo výstupkovým apod.
Zadní dveře (dvoukřídlé, jednokřídlé, výklopné, roletové) jsou vsazeny do robustního ocelového rámu spojeného šrouby se stěnami a stropem skříně. Samotná křídla dveří tvoří opět profily a plechy z hliníkové slitiny. Použité kování je kombinace slitiny hliníku (panty), pozinkované nebo nerez oceli (uzávěr). Boční dveře (křídlové, posuvné, roletové) jsou stejné konstrukce jako dveře zadní.
Osvětlení vnitřního prostoru nástavby je obvykle ovládáno vypínačem v kabině řidiče a jeho činnost je signalizována kontrolkou.
Vozidlo je v souladu s požadavky vyhlášky č. 341/2002 Sb. ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb. vybaveno ochrannými prvky, osvětlením a značením.

PRACHOTĚSNÁ NÁSTAVBA S LEHKOU IZOLACÍ

Nástavba je určena zejména pro přepravu zboží, které je nutno částečně chránit před vlivem venkovní teploty.
Snímatelná uzavřená skříň je připevněná k podvozku vozidla šrouby prostřednictvím upevňovacích bodů v souladu s pokyny výrobce podvozku.
Strop, boční a čelní stěny tvoří izolační PU nebo PS panely oboustranně opláštěné nejčastěji laminátem nebo lakovaným hliníkovým plechem. U vozidel s vyšší tonáží je pevnost panelů zvýšena jednostranně nebo oboustranně vrstvou překližky tl. 4 mm. Tloušťky panelů se nejčastěji pohybují v rozsahu 25 až 40 mm a skladba skříně je dána jejich kombinací.
Nosný rošt podlahy je svařen z ocelových profilů nebo je sešroubován ze speciálních  profilů slitiny hliníku. Nášlapná plocha podlahy je tvořena standardně vodovzdornou překližkou s protiskluzovým povrchem. Alternativně lze zhotovit nášlapnou plochu podlahy například s vrstvou lité pryskyřice s hladkým povrchem, případně protiskluzovou úpravou, nerez plechem, hliníkovým plechem hladkým nebo výstupkovým apod. Vzájemné spojení panelů je realizováno vlepením do speciálních rohových lišt, vyrobených ze slitiny hliníku.
Zadní dveře (dvoukřídlé, jednokřídlé, výklopné, roletové) a boční (křídlové, posuvné, roletové) jsou opatřeny PVC těsněním. Tloušťka panelu se opět pohybuje mezi 25 až 40 mm.  Dveře jsou zasazeny do ocelového rámu, svařeného z tenkostěnných profilů (na přání nerez ocel). Dveřní kování je vyrobeno z pozinkované oceli (panty a uzávěry) nebo z nerez oceli. Na zadních dveřích jsou standardně montované vnější tyčové uzávěry.
Osvětlení vnitřního prostoru nástavby je nejčastěji ovládáno vypínačem v kabině řidiče a jeho činnost je signalizována kontrolkou nebo dveřním spínačem.
Dle požadavku lze do nástavby instalovat chladící agregát, nezávislé topení, větrací ventilátor nebo mříže.
Vozidlo je v souladu s požadavky vyhlášky č. 341/2002 Sb. ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb. vybaveno ochrannými prvky, osvětlením a značením.